

Dato
fredag den 18. februar 2022
Brugen af de sociale medier ændrer sig konstant, og med det følger også nye features og muligheder for brands og virksomheder. I dette blogindlæg kan du læse om de nyeste features primo 2022.
I lang tid har det kun været konti, der har over 10.000 følgere, som har haft mulighed for at have ”swipe up funktionen”, dvs. direkte link til sitet via Stories.
I november 2021 blev ”swipe up” ændret til ”link sticker”, som gav alle brugere, uanset antal følgere, mulighed for at indsætte links i Instagram Stories. Derudover kan nu lave en mere ”catchy” call-to-action frem for, at der blot står ’swipe up’.
Fordele ved denne feature:
Instagram har tilføjet samme funktion som vi også kender det fra TikTok, hvor man nu kan tilføje en brugerkommentar direkte i sin Instagram Reels. Men hvad er Instagram Reels? Med Instagram Reels kan du optage og redigere korte videoer med musik – ligesom på TikTok.
Den nye feature giver dig mulighed for at interagere direkte med brugerne og kan være et god værktøj til at opbygge og pleje brugeres community af følgere.
Fordele ved denne feature:
Billede: Instagram
Siden 2016 har Instagram’s algoritme sorteret dit feed, så man bliver mødt af de posts, som den tror, du er mest interesseret i, først. Eksempelvis de opslag med mange interaktioner fik fortrinsret. Jo mere, du interagerede med en person eller et brand, jo flere opslag ville du se fra vedkommende.
Instagram har været i gang med at teste en ny struktur på newsfeedet, så brugere selv kan vælge at få vist opslag fra personer de allerede følger, i kronologisk rækkefølge ift. posting tidspunktet. Og det er nu lanceret til du selv kan gå i gang med teste hvilken struktur, der passer til dig.
Alle brugere kan nu vælge imellem følgende feeds:
Fordele ved denne feature:
Det kan blive en udfordring for brands/influencers, der ikke bliver valgt under favoritter. Derfor er det vigtigt du opfordrer brugerne til at tilføje netop dit brand under deres favoritter.
Billede: Instagram
Det er ikke nogen hemmelighed, at organisk sociale medier har lidt de sidste par år. Det blev sværere og sværere at nå ud til målgruppen organisk. Derfor kan Facebooks nye feature ”Inspiration Hub” være en hjælp, da den giver mulighed for hurtigt at få et overblik over, hvilke opslag og hashtags trender lige nu, så brands kan tappe ind i aktuelle stories og trends.
TIP: Brug denne feature til din contentudvikling, så dit brand altid fremstår relevant.
Facebook shopping giver dig mulighed for at vise og sælge dine produkter på Facebook og Instagram. Nu udvider Facebook denne feature med:
Ud over at give brugerne bedre shoppingmuligheder, giver den nye feature mulighed for at engagere sig som brand. Fx i liveshopping med andre kreatører som fx influencers. Ellers har du også muligheden for at engagere dig i Facebookgrupper.
Flere og flere virksomheder benytter sig af digitale værktøjer for at samles og netværke – især post-corona. LinkedIn er ved at teste en ny feature kaldet ”Interactive Events Experience”, hvor brugere har mulighed for at deltage aktivt i digitale live-events. Du vil have mulighed for at ’række hånden op’ og deltage aktivt i samtalen, præcis som vi er vant til på Teams.
Fordele ved denne feature:
Denne feature giver B2B-virksomheder mulighed for at netværke og tale med potentielle kunder, specialister indenfor samme branche – online. Det er også en god mulighed at integrere det i din social selling-strategi. Vi er meget spændt på denne feature, når den ruller ud til alle!
Kontaktchef
Niels Henrik Duevang
SEND EMAIL +45 28 19 33 36