Analyse

Viden frem for ’synsninger’

Opening Miljøbilleder (60 Of 118)

Trends

Hvad er det kunderne efterspørger i morgen eller næste år i foodservice og detail? Hvad er døgnfluer og hvad er reelle trends, som du som virksomhed skal forholde dig til?

Hvert år udgiver vi vores bud på, hvad der kommer til at ske på madscenen i foodservice og på hylderne i detail. Viden indsamles gennem interviews, samarbejdspartnere og observationer forskellige steder i verden og samles i en rapport, der deles med kunderne. De anvender denne viden i produktudvikling, salg og markedskommunikation. 

Opening Miljøbilleder (115 Of 118)

Foodservice

Foodservice, Away-from-Home, Out-of Home, On-trade – kært barn har mange navne. Men den professionelle del af fødevarebranchen, kræver en særlig indsigt for at kunne vinde.

Vi har siden 2005 arbejdet med foodservice-markedet primært i Danmark – men også det øvrige Skandinavien de seneste år. Særligt kanalerne HoReCa, Kantiner, QSR og Syge-/Pleje sektoren er vores hjemmebane, hvor vi rådgiver vores kunder og øger deres konkurrencekraft.

Gennem vores OPENING ZooM-panel, der består af mere end 200 indkøbsansvarlige i foodservice, tester vi koncepter, produkter og holdninger og giver stærk viden til vores kunder.

Vi løser mange forskellige typer opgaver for vores foodservice kunder, alt fra markedsføringsanalyser, strategi, brand/design, e-mail marketing og contentproduktion til systemudvikling.

Opening Carlsberg ØPM Case11
Shutterstock 710088541

Detail

Kampen om detailkunderne er blevet hårdere. Og med de senere års digitale udvikling i webshops er kravene skærpet for leverandørerne. Det kræver en større forståelse for omnichannel og hvordan butikken som medie, sociale medier og annoncering både offline og digitalt spiller sammen for at sikre kundernes køb.

I vores forståelse af kundernes købsadfærd i detailbutikkerne bruger vi vores to analyseværktøjer; OPENING ZooM Retail og Ensomnia.

OPENING ZooM Retail består af mere end 3.000 husstandes indkøbsansvarlige og dækker hele Danmark og alle aldersgrupper. Fra Babyboomer-generationen til generation Z. Vi skræddersyr analyser til vores kunder, så vi får belyst præcist de pain-points, som blokerer eller forstyrrer for salg af et givet produkt.

Ensomnia, er vores AI analyseværktøj, der giver indsigt i forbrugernes digitale færden. Ensomnia analyserer alt, hvad der er publiceret digitalt. Det vil sige websites, blogs, news og sociale medier. Med Ensomnia sikrer vi stærk viden, som vi bruger i samarbejde med vores kunder.

Vil du vide, hvad vi kan gøre for dig?

Kontaktdirektør

Anette Grothe

SEND EMAIL +45 50 60 93 60
Anette Professionel