Skab kommunikation – ikke information
Oftest er messestande fyldt med information i stedet for kommunikation. Når vi spørger de professionelle køkkener, opleves alt for mange stande ens fra år til år. I vores undersøgelser kan 68% af besøgende ikke huske det ene brands fra den andet i samme kategori. Der er for meget indefra-ud fokus og overload af information, produkter, nyheder og slidte temaer som køkkenerne ikke kan bruge, i stedet for at tænke ude-fra-ind kommunikation. Fokuser i stedet på kommunikation som: Hvilke brugbare budskaber rammer ned i kundernes behov og krav lige nu? Hvad skal dit brand huskes for? Hvordan kan du inspirere med høj aktuel faglighed og relevans? Hvilket nyt tema kan I eje? Hvordan bliver vi husket før, under og efter messen? Hvordan kan du få møder, sign-ups og hvor mange er succeskriteriet?
Det er essentielt at give jeres kunder /gæster aha-oplevelser. Brug jeres forberedelser på at tænke i specifikke budskaber eller temaer. Er der aktuelle trends I kan tage afsæt i? Et eksempel på at vende information af jeres produktkatalog og nyheder til kommunikation kunne være ved at iscenesætte dem under temaet Grøn omstilling. Tænk ind, hvordan I kan gøre jeres produkter mere brugbare for kunderne i fx grønne menuer.