BRANDING & STRATEGI

Vilsund Blue - Positionering af muslinger med en ny brand grundfortælling

UDFORDRINGEN Brand og positionering i detail

Hvordan positionerer man sig som et attraktivt produktbrand i et konkurrencepræget detailmarked? Det primære fokus hos muslingefabrikken, Vilsund Blue, har indtil nu været centreret omkring eksport og private label.

I forbindelse med lanceringen af tre nye muslingesupper i Vilsund Blue brandet, var ønsket at skabe kendskab til brandet og kundskab til de nye muslingesupper på detail.  Analyse blandt forbrugere og udvikling af en go-to-market- og kommunikationsstrategi synliggjorde white spot som Vilsund Blue  kunne eje og gøres til deres owned spot.  

Læs mere om, hvordan OPENING hjalp til lancering af Vilsund Blues nye produktserie.

Kompetencer:

Strategi, Konceptudvikling, Art Direction, Kommunikation, Digitalisering

Suppe Spicy Paprika 1080X1080px49
Supper 1080X1080px73
Suppe Moules Frites 1080X1080px37
Supper Retter 1080X1080px71

LØSNINGEN Go-to-market og kommunikationsstragi

Med målsætningen om at positionere Vilsund Blue som det lokale muslingebrand og lære danskerne af spise/tilberede muslinger, udarbejdede OPENING en fokuseret go-to-market og kommunikationsstrategi samt visuelt ID, som iscenesatte muslinger i en ny, opdateret brandfortælling.

Sammenhængende rød tråd

Det var vigtigt at opbygge troværdig kendskab til Vilsund Blue, som brand og en opbygge en unik positionering inden for musling-kategorien, blev der udvilklet en tværmediel, sammenhængende rød tråd på tværs af platformene. Fx flere onepagere som havde forskellige brand DNA-fortællinger, der kunne bruges alt efter formål og budskab.

Fortællingerne var båret af stærke unique-selling-points og emotionel-selling-points som:

  • Danske og kystnære muslinger.
  • Muslinger høstet i danske fjorde.
  • En klimavenlig råvare.
  • Et bæredygtigt valg.
  • Mere fjord, mere mening.

 

Brandplatform

Som visual ID til de udviklede onepagers, blev der udviklet en brandplatform for brandets kreative og visuelle udtryk. Platformen blev drejebog for Vilsund Blues nye brandidentitet.

Opening Vildsund Blue Case19

Tv-spot og digital kampagne

Skib Vilsund Blue

For at øge kendskabet og præferencen til Vilsund Blue og de nye supper anbefalede OPENING et kanalmix bestående af TV-spot på TV2 og en digital kampagne på tværs af Facebook og Instagram med takeoff’et: ”Bare nyd smagen af…”.

Resultater

Kampagnen resulterede i et højt antal af eksponeringer, hvor det kunne påvises, at flere brugere erindrede Vilsund Blue og kampagnens storytelling. Og endda for en meget lav pris. For at nudge mod salg og mere involvering, havde OPENING opsat en Instant Experience med inspirerende content. Opsætningen skabte flere kliks og en højere click-through-rate, sammenlignet med de andre kampagnetyper.

Med en visuel stærk fortælling i deres nye brandfilm opnåede Vilsund Blue også en høj andel i time-spent-with-brand.

Kunne du tænke dig at høre mere om vores indsigter inden for detail?

Kontaktdirektør

Anette Grothe

SEND EMAIL +45 50 60 93 60
Anette Professionel