LinkedIn nyhedsbreve

25055 OKOR Branding August Blogpost 1486X464pxx

Hvad er det, og hvordan kan du bruge det?

LinkedIn nyhedsbreve giver dig mulighed for at positionere dit brand og dele viden med dine LinkedIn abonnenter. Men hvad er et LinkedIn nyhedsbrev, og hvordan fungerer det?

Er LinkedIn et rigtigt nyhedsbrev?

Et LinkedIn nyhedsbrev fungerer ikke på samme måde som et almindeligt nyhedsbrev. Et LinkedIn nyhedsbrev er en serie af artikler, som bliver udsendt via LinkedIn.

Det fungerer på samme måde som artikler på LinkedIn – forskellen er blot den måde, modtagerne får nyhedsbrevet på: i deres e-mail indbakke og som en notifikation på LinkedIn.

Hvordan abonnerer man på et LinkedIn nyhedsbrev?

Første gang du laver en udsendelse på LinkedIn, bliver artiklen udsendt til alle dine LinkedIn følgere. Her har de mulighed for at skrive sig op til nyhedsbrevet. Efterfølgende vil alle nyhedsbreve kun blive udsendt til dem, der abonnerer på dit LinkedIn nyhedsbrev.  

TIP: Når du skal starte ud med LinkedIn nyhedsbreve, så vælg temaet med omhu. Det er her, du har mulighed for at få så mange abonnenter som muligt til dit nyhedsbrev. Så vælg et populært tema blandt din målgruppe. 

25055 OKOR Branding August Blogpost 1173X586px 01

Bør man skære det almindelige nyhedsbrev væk?

Nej! Et LinkedIn nyhedsbrev kan ikke erstatte et ’rigtigt’ nyhedsbrev. I e-mail nyhedsbreve har du flere muligheder, bl.a.:

  • Segmentering af kontakter
  • Opbygning af automations fx baseret på adfærd
  • Du ejer din liste

Og meget mere.

LinkedIn nyhedsbreve kan indgå i din overordnede content strategi. Det kan fx være, at det er noget særligt indhold, der udkommer på LinkedIn – og som ikke udkommer andre steder. På den måde skaber du større incitament for at abonnere på LinkedIn nyhedsbrevet.

Pssst... Du kan tilmelde dig vores LinkedIn nyhedsbrev, så bliver du inspireret med ny viden om din målgruppe, markedsføring og trends. Tilmeld dig vores LinkedIn nyhedsbrev her.

25055 OKOR Branding August Blogpost 1173X586px 02

Mål på resultaterne

Det er vigtigt, at du måler på de resultater, som dit LinkedIn nyhedsbrev skaber. Her kan du måle på en parameter – nemlig visninger. Dog vil du få to tal for visninger:

  1. Organisk opdagelse
  2. Artiklens resultater

Opdagelse er visninger i newsfeedet, og resultater er antal klik til LinkedIn nyhedsbrevet (artiklen).

Når vi sammenligner et almindeligt post med klik til hjemmeside fx blogindlæg sammen med et LinkedIn nyhedsbrev, er LinkedIn nyhedsbreve absolut konkurrencedygtige. Vi får mange flere kliks via et LinkedIn nyhedsbrev! Vi er dog stadig ved at teste dette, men de indledende resultater ser lovende ud.